Afscheid nemen van een dierbare: daar komt vaak meer bij kijken dan je denkt. En dat weet Uitvaartzorg Commeyne maar al te goed. Het familiebedrijf staat in de regio Roeselare al jaren bekend om z'n volledige ontzorging en persoonlijke aanpak. Een visie die Commeyne en Aditco met elkaar delen.
Al sinds 1920 staat Uitvaartzorg Commeyne families bij om op een serene manier afscheid te nemen van hun naasten. Intussen staat de vierde generatie aan het roer, met Adelbrecht Commeyne en zijn vrouw Tine als zaakvoerders. Adelbrecht vertelt over de sterkte van hun bedrijf: "Een grote meerwaarde is dat wij een heel jong en warm team hebben: zij die in contact staan met klanten, zijn allemaal dertigers. We gaan op een heel persoonlijke manier om met mensen en hechten veel belang aan een warme ontvangst. De unieke locatie van ons uitvaartcentrum helpt daar ook bij: we heten mensen welkom in een moderne, rustige omgeving met veel ruimte. Zoals het hoort."
60% van de diensten die Uitvaartzorg Commeyne verzorgt, gaan door in hun eigen aula: "We kunnen op onze eigen locatie 300 mensen verwelkomen, dat is vrij uniek in onze sector. Daardoor hoeven mensen zelf niets meer te regelen met de pastoor: wij werken zelf de volledige dienst uit, natuurlijk in samenspraak met de klant." Maar de ontzorging van Commeyne gaat nog veel verder: "We helpen ook bij al die kleine dingen die er nog bij komen, bijvoorbeeld de eerste stappen zetten voor de nalatenschap. Zo kunnen we bepaalde documenten in de plaats van onze klanten aanvragen, wat weer kosten en moeite voor hen uitspaart. Ook doen we ons eigen drukwerk en hebben we een huisbloemist in dienst. Mensen hoeven zelf amper iets te doen of te regelen, en we merken dat dat vaak een opluchting is."
Adelbrecht vertelt dat hij Aditco al een tijdje kende als gsm- en abonnementprovider: "Maar ik wist dat ze op een gegeven moment zich ook gespecialiseerd hebben in IT, wat mij goed uitkwam. Ik ken wel iets van computers, maar de IT beheren voor een heel bedrijf, dat gaat mijn petje toch te boven. Vandaar dat ik dat nu aan hen uitbesteed. Ik vind het heel fijn dat ze net als wij veel belang hechten aan die persoonlijke service: ze weten dat wij vaak in het weekend werken, en zijn dan ook altijd bereikbaar op die momenten. Dat is aangenaam samenwerken."
"We helpen onze klanten bij al die kleine dingen die er nog bij komen. Dat wordt geapprecieerd."