Verhaal . 25.09.2022

Maxicon: al 15 jaar vriendschap en samenwerking

Voor Emmanuel Bekaert, CEO van Maxicon, is de basis van een succesvol bedrijf heel eenvoudig: je vertrekt als ondernemer gewoon van datgene waar je zélf goed in bent. En zo ontstond zijn eigen outsourcingbedrijf, dat zich zou richten op het outsourcen van technische bedienden. Ofwel: zijn eigen vak. Kiven, zaakvoerder van Aditco, stond als trouwe vriend van bij het begin aan zijn zijde. Vandaag zijn beide bedrijven samen pijlsnel gegroeid.

Kennis als basis

Het is vandaag de dag niet eenvoudig om mensen te vinden die hun vak grondig beheersen, en daar wil Emmanuel verandering in brengen: "Bij Maxicon hebben we gekwalificeerde mensen in huis, waarop onze klanten kunnen leunen wanneer het nodig is. Zo hoeven ze hun eigen werkmensen niet te overbelasten en moeten ze ook niet overhaast op zoek gaan naar nieuwe fulltime werknemers." Daarbij is vakkennis prioriteit nummer één: "Omdat ik zelf een verleden heb als technieker, weet ik precies over welke expertise mijn mensen moeten beschikken. Omdat ze ook telkens in uiteenlopende bedrijven belanden, blijven ze continu waardevolle ervaring opdoen. Daarnaast investeren we erg in opleidingen. Dat alles maakt dat klanten erop kunnen vertrouwen dat ze samenwerken met specialisten."

Samen gegroeid

Aanvankelijk richtte Maxicon zich enkel op het outsourcen van professionele technici, maar intussen is het bedrijf al sterk gegroeid. Zo kunnen klanten er nu ook terecht voor specialisten in ICT, retail en engineering. Aditco heeft Maxicon van bij de start zien groeien, en groeide tegelijk mee: "Ik ben al jaren bevriend met Kiven, de zaakvoerder van Aditco. Maar dat is niet de enige reden waarom we met hen samenwerken. In kleinere bedrijven word je op je wenken bediend, en dat is bij Aditco niet anders. Heb je een probleem, dan word je heel snel geholpen. Bij grote IT-bedrijven beland je vaak in een ticketsysteem, waarbij je 3 dagen moet wachten voor iemand er ook maar eens naar kijkt. Terwijl je bij Aditco echt de service krijgt waarvoor je betaalt."

"Omdat ik zelf een verleden heb als technieker, weet ik precies over welke expertise mijn mensen moeten beschikken."

Meer Verhalen

Verhaal . 25.09.2022

Wederzijds respect tussen Bariseau Mottrie en Aditco

Echte ondernemers trekken naar elkaar toe, en zo geschiedde ook bij Bariseau Mottrie en Aditco. De Opelgarage, die intussen al 4 vestigingen telt in West-Vlaanderen, verwelkomde Aditco zo'n 6 jaar geleden eerst zélf als klant. Vandaag mag Aditco op zijn beurt ook z'n diensten verlenen aan Bariseau Mottrie.


Verhaal . 25.09.2022

Hoe Uitvaartzorg Commeyne en Aditco dezelfde visie delen

Afscheid nemen van een dierbare: daar komt vaak meer bij kijken dan je denkt. En dat weet Uitvaartzorg Commeyne maar al te goed. Het familiebedrijf staat in de regio Roeselare al jaren bekend om z'n volledige ontzorging en persoonlijke aanpak. Een visie die Commeyne en Aditco met elkaar delen.